איך מפחיתים מס באופן חוקי בשנת מס 2023?

איך מפחיתים מס באופן חוקי בשנת מס 2023?

קבלו טיפים להיערכות לתום שנת המס ואיך מפחיתים את חבות במס.

במסגרת ההכנות לתום השנה ובצל מלחמת חרבות ברזל, מצורפות המלצות לתכנוני מס לגיטימיים והיערכות:

  1. מקדמות שוטפות למס הכנסה – כדאי לבצע במהלך החודש הנוכחי ובחודש הבא, בדצמבר, הערכת מס שנתית. המטרה היא לשלם בדיוק מה שצריך. הערכת המס היא הערכה בלבד ויכולים להיות הפרשים לא מהותיים.

    מי שקיבל פיצוי בגין המלחמה- חייב להכניס את הפיצוי להערכת המס.
  2. מקדמות שוטפות לביטוח לאומי – כדאי לבצע במהלך החודש הנוכחי ובחודש הבא, בדצמבר, הערכת תשלום לפי ההכנסות בפועל. המטרה היא לשלם בדיוק מה שצריך. זו הערכה בלבד ויכולים להיות הפרשים לא מהותיים.

    מי שקיבל פיצוי בגין המלחמה- חייב להכניס את הפיצוי להערכת המס.
  3. תרומות –מומלץ לתרום למוסדות ציבור שיש להם אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, על מנת לקבל זיכוי ממס בשיעור של 35% מהתרומה.
  4. פיצויים על חשבון פיצויי המלחמה – הפיצויים חייבים במס הכנסה וביטוח לאומי ויכללו במסגרת הדוחות השנתיים כהכנסה. ההמלצה היא לשמור חלק מהסכום (לשיקולכם) בפיקדון בבנק, לאור ניסיון העבר בתקופת הקורונה שנדרשו עסקים רבים להחזיר פיצויים.
  5. קיזוז חובות אבודים של לקוחות העסק – המלצה לבדוק חייבים בעסק, במידה ויצאו חשבוניות מס ללא תשלום, להפיק חשבונית מס זיכוי בתאום עם המשרד. חשוב לציין, נותן שירותים יפיק חשבונית מס קבלה בעת התשלום בלבד.
  6. שינוי מבנה- העברת העסק לפעילות כחברה בע”מ –  ככל והכנסות העסק הינן מעל 50 אלף ש”ח, מומלץ לשקול לעבור לחברה בע”מ בשנת המס הבאה, כדאי להתייעץ עם המשרד.
  7. ספירת מלאי וזיהוי מלאי “מת” – עסק אשר מחזיק מלאי, על בעל העסק לבצע ספירת מלאי בתאריך 31.12 ( אם לא מתאפשר, אזי בתאריך הקרוב ביותר ל-31.12).
  8. עסקים בהפסד – ככל והעסק מפסיד בשנת המס הנוכחית, ניתן להקדים הכנסות לשנת המס הנוכחית כדי לנצל נקודות זיכוי. כדי להתייעץ עם המשרד.
  9. הפחתת המס על רווחים ממימוש ניירות ערך – במידה ויש הפסדים מניירות ערך משנה קודמת והשנה יש רווחים מניירות ערך, ניתן לקזז בניהם ולקבל החזר מס ששולם במסגרת הדוח השנתי או בפנייה לפקיד שומה לשיעור מס נמוך.
  10. ספרור חשבוניות/קבלות– במידה ויש החלפה במערכת הפקת חשבוניות וקבלות, יש לוודא כי הספרור ממשיך לפי תקנות ניהול ספרים. ניתן גם לקבוע ספרור חדש לכל שנת מס. כדאי להתייעץ לפני כן.
  11. הפקדות לפנסיה –  הפקדה לפנסיה מזכה ב- 35 אחוז זיכוי ממס. תשלום לפנסיה חייב להתבצע מדי חודש כדי להיות מבוטח גם בקצבת שאירים ואובדן כושר עבודה. ההמלצה להפקדה הינה 40,838 ש”ח בשנה כדי לקבל את הטבות המס המקסימליות. כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח ולהבטיח כי המסלול בו הקרן נמצאת, תואם את הסיכון שבו אתם רוצים להיות.
  12. הפקדות לקרן השתלמות– הפקדה לקרן השתלמות מזכה בהוצאה מוכרת במס של 4.5% (עד 12,780 ש”ח) בשנה. תשלום לקרן השתלמות יכול להתבצע במהלך השנה, אין חובה לשלם לקרן מדי חודש. התקרה להפקדה ולקבלת הטבות מס הינה 19,920 ש”ח.
  13. מס יסף– להכנסה מעל 698,280 ש”ח, יש לשלם מס יסף בשיעור של 3% נוספים (מעבר למדרגות המס)

14. ביטוח חיים– ביטוח חיים כולל ביטוח חיים בגין משכנתה מזכה ב-25% החזר מס עבור הסכומים ששולמו.

בהצלחה!

User Avatar
נכתב על ידי:

מורן לזר,רואת חשבון (רו"ח)

מורן לזר, רו"ח- מומחיות בעצמאים. חברות. קריפטו. מיסוי פרישה בעלת תואר ראשון התמחות בחשבונאות B.A בעלת תואר שני התמחות במימון וניהול פיננסי M.B.A

הצג את כל הפוסטים

השאר תגובה

Translate
Call Now Button דילוג לתוכן