מה חשוב לדעת כשמגישים הצהרת הון?
לאחר פתיחת העסק, אתם מקבלים “הפתעה” בדואר וזוהי “הצהרת הון”.
בהצהרה מדווחים על נכסים בבעלותכם (גם פרטיים וגם עסקיים) כולל נכסי בן הזוג (הנשוי) לדוגמה:
דירה/בית (לצרף דף ראשון של החוזה ודף של תמורת הרכישה)
רכב (לצרף העברות בעלות+רישיון רכב)
חפצים אישיים (כולל ריהוט, תכשיטים ומכשירי חשמל ביתיים – בסכומים שנרכשו של מעל 300 ש”ח-כדאי לצרף נספח על כל החפצים))
קופות פנסיה וגמל (אישור מחברות הביטוח “אישור למס/להצהרת הון”)-חלק העובד בלבד!
מטבעות דיגיטליים (אישור מהארנק הפרטי או זירת מסחר)
חשבון בנק (אישור יתרה מהבנק (או מהבנקים אם יש כמה חשבונות) ליום ההצהרה.
ההצהרה תירשם על בסיס עלות בלבד (חשוב לשמור חשבוניות/קבלות על רכישות/ העברות בנקאיות או כל תיעוד אחר).
צפוי לנו שתוך 5 שנים לאחר ההצהרה הראשונה, תקבלו דרישה להצהרת הון שנייה, ובה יש להצהיר שוב על נכסיכם בצירוף הוצאות משק בית שנקבעו על ידי רשות המיסים על פי טבלאות הוצאות מחייה שנקבעו מראש.
המטרה היא לוודא כי לא העלמתם הכנסות ומס בשנים הללו.
לפרטים נוספים צרו קשר עם משרדנו.
להורדת הטופס הצהרת הון – טופס 1219: